Dziekanat studiów doktoranckich

Kalendarium
Najważniejsze terminy
WRZESIEŃ
- do 15 – ostateczny termin: złożenia karty zaliczenia praktyki dydaktycznej, złożenie oceny pracy naukowej doktoranta
- do 25 – złożenie indeksów za semestr letni
- do 30 – ostateczny termin: złożenie wniosków na stypendium projakościowe, wybranie opiekuna naukowego na I roku, otwarcie przewodu doktorskiego na II roku, wniesienie opłaty za kolejny semestr studiów
PAŹDZIERNIK
- do 3 (data ruchoma) – składanie wniosków na stypendium socjalne, stypendium dla najlepszych doktorantów
LUTY
- do 15 – wniesienie opłaty za kolejny semestr studiów, złożenie indeksów za semestr zimowy
KWIECIEŃ
- zgodnie z komunikatem – przydział miejsc w domach studenckich
MAJ, CZERWIEC
- według harmonogramu – otwarte seminaria naukowe

Organizacja dydaktyki
Komplet informacji dotyczących organizacji studiów doktoranckich dostępny jest w kursach poszczególnych roczników umieszczonych na platformie e-learning. Dostępne tam są m.in. harmonogramy zajęć, formularz dokumentów oraz linki do najważniejszych regulacji prawnych oraz regulaminów wewnętrznych.
Rozkłady zajęć pracowników
Konsultacje pracowników
Konsultacje pracowników WZ- semestr letni 2015-16
Przedmioty obieralne
System zapewnienia jakości kształcenia
Pomoc materialna, stypendia i akademiki
Stypendium dla najlepszych doktorantów może być przyznane:
1) na pierwszym roku studiów doktoranckich doktorantowi, który osiągnął bardzo dobre wyniki w postępowaniu rekrutacyjnym;
2) na drugim i kolejnych latach studiów doktoranckich może być przyznane doktorantowi, który w roku akademickim poprzedzającym przyznanie stypendium spełnił łącznie następujące warunki:
a) uzyskał bardzo dobre lub dobre wyniki egzaminów objętych programem studiów doktoranckich,
b) wykazał się postępami w pracy naukowej i przygotowywaniu rozprawy doktorskiej,
c) podczas studiów doktoranckich prowadzonych przez uczelnię wykazał się szczególnym zaangażowaniem w pracy dydaktycznej.
Regulamin
Wytyczne przyznawania stypendium
Zasady przyznawania stypendium
Wniosek
Stypendium socjalne może otrzymać doktorant znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej określonej w §7 Regulaminu.
Regulamin
Wniosek
Pomoc materialna na rok akademicki 2016-17
Dodatkowe pliki:
Oświadczenie grunty rolne poza gminą
Oświadczenie o dochodzie nieopodatkowanym
Oświadczenie o dochodach z pracy za granicą
Oświadczenie o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne
Oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego
Oświadczenie o samodzielności finansowej
Oświadczenie doktoranta o zryczaltowanym podatku dochodowym
Oświadczenie o pozostaniu we wspólnym gospodarstwie
KALKULATOR
Regulamin
Wniosek
Zwiększenie stypendium doktoranckiego z dotacji podmiotowej na dofinansowanie zadań projakościowych, może być przyznane doktorantowi na pierwszym roku stacjonarnych studiów doktoranckich, który osiągnął bardzo dobre wyniki w nauce w trakcie studiów drugiego stopnia albo jednolitych studiów magisterskich, tj. średnią ze studiów powyżej 4,75.
Zwiększenie stypendium może być przyznane doktorantowi na drugim i kolejnych latach stacjonarnych studiów doktoranckich, który wyróżniał się osiągnięciami w pracy badawczej w poprzednim roku studiów doktoranckich, tzn. uzyskał nie mniej niż 8 pkt. na podstawie kryteriów określonych w ust. 6 regulaminu.
Regulamin
Wniosek dla doktorantów I roku
Wniosek dla doktorantów od II roku
O przyznanie stypendium może ubiegać się uczestnik studiów doktoranckich, odbywanych w formie stacjonarnej lub niestacjonarnej, o ile posiada dziecko, które w dniu złożenia wniosku nie ukończyło 6 lat. Na każde dziecko stypendium można otrzymać tylko jeden raz. Stypendium przysługuje doktorantom do 30 roku życia.
Zasady jednorazowego stypendium z tytułu posiadania dziecka
Wniosek
Akademiki
Doktoranci mieszkający w domach studenckich, starający się ponownie o przydział miejsca, pobierają wnioski we właściwych obiektach lub ze strony http://english.ms.agh.edu.pl/docs/wniosek_rkm.pdf i po wypełnieniu składają je w administracji domu studenckiego. Niezłożenie wniosku przez osoby zamieszkujące w domach studenckich będzie traktowane jako rezygnacja ze starań o zakwaterowanie w nowym roku akademickim.
Zgodnie z obowiązującymi kryteriami przydziału miejsc (§ 2, 3 i 4 Regulaminu przyznawania miejsc w domach studenckich Miasteczka Studenckiego AGH dla doktorantów i pracowników AGH) należy wyjaśnić swoją sytuację materialną, rodzinną, mieszkaniową, itp. – uzasadniającą starania o zakwaterowanie w domu studenckim (dotyczy zarówno osób starających się o miejsce po raz pierwszy, jak również dotychczasowych mieszkańców, szczególnie zakwaterowanych powyżej 10 lat, zajmujących podwójne miejsca lub zameldowanych na pobyt stały w Krakowie).

Programy wymiany
Student pragnący wyjechać w ramach programów wymiany powinien złożyć podanie o przyznanie Indywidualnej organizacji studiów (IOS) na okres wyznaczony przez Dziekana.
Procedura wyjazdowa Erasmus na Wydziale Zarządzania (2018_06_04)

Erasmus+
Od 1. stycznia 2014 roku w naszej AGH ruszył program Erasmus+ – nowy program UE na rzecz kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu.

MOST
Program „MOST” to program mobilności studentów i doktorantów, umożliwiający studiowanie przez semestr lub cały rok akademicki na jednym z dwudziestu dziewięciu polskich Uniwersytetów. Bywa nazywany „polskim Erasmusem” i skorzystało z niego już prawie 10 tysięcy osób.
Więcej informacji na stronie: english.most.amu.edu.pl
Uczelnie
PROGRAM MOST – KROK PO KROKU
KROK 1 – Zapoznaj się z ofertą miejsc na poszczególnych uczelniach ogłoszoną przez UKA (oferta ogłaszana 15 kwietnia, aktualizowana 30 października). Oferta dostępna jest pod adresem https://most.uka.uw.edu.pl/
KROK 2 – Jeżeli znajdziesz interesujący Cię kierunek studiów na wybranej uczelni – zarejestruj się w systemie IRK MOST (Internetowej Rejestracji Kandydatów MOST) – na stronie jak wyżej.
KROK 3 – Wydrukuj wypełniony w systemie IRK MOST wniosek o udział w Programie.
KROK 4 – Przedstaw wniosek Prodziekanowi wydziału macierzystego w celu jego zaopiniowania.
KROK 5 – Złóż pozytywnie zaopiniowany przez Prodziekana wniosek w Dziale Nauczania (u koordynatora programu MOST, pokój 112, pawilon C-1) – w odpowiednim terminie:
-
wyjazd na semestr zimowy lub cały rok akademicki – od 15 kwietnia do 15 maja
-
wyjazd na semestr letni – od 30 października do 30 listopada
Koordynator programu MOST przedstawi Twój wniosek do akceptacji Prorektora ds. Kształcenia. Po jej uzyskaniu wniosek zostanie wgrany przez koordynatora do systemu IRK MOST.
KROK 6 – Sprawdź na stronie UKA lub na swoim koncie w systemie, czy zostałeś zakwalifikowany do udziału w Programie (30 czerwca – wyjazdy na semestr zimowy lub cały rok akademicki; 30 grudnia – wyjazdy na semestr letni) lub oczekuj decyzji biura UKA, która wysłana zostanie do Ciebie pocztą na adres podany we wniosku.
KROK 7 – Przed rozpoczęciem studiów skontaktuj się z koordynatorem uczelni przyjmującej lub zapoznaj się z informacjami o Programie zamieszczonymi na stronie internetowej uczelni przyjmującej.
KROK 8 – Przygotuj i przedstaw Prodziekanowi wydziału macierzystego do akceptacji Porozumienie o programie zajęć (zwróć uwagę na przedmioty obligatoryjne!).
KROK 9 – W momencie podejmowania studiów dostarcz uczelni przyjmującej Porozumienie o programie zajęć – do akceptacji Dziekana lub Prodziekana tejże uczelni.
KROK 10 – Studiuj na wybranej uczelni, poszerzając swoją wiedzę.
KROK 11 – Wszelkie zmiany do Porozumieniu o programie zajęć muszę być wprowadzanie poprzez wypełnienie Aneksu do Porozumienia.
KROK 12 – Po zrealizowaniu wszystkich zajęć zadeklarowanych w Porozumieniu i zebraniu wpisów do Wykazu zaliczeń uzyskaj od Dziekana lub Prodziekana uczelni przyjmującej potwierdzenie ich zrealizowania (uzyskanych zaliczeń i ocen nie wpisujemy do indeksu).
KROK 13 – Odbierz wystawiony przez uczelnię przyjmującą CERTYFIKAT poświadczający Twój udział w Programie.
KROK 14 – Po powrocie z Programu przedstaw Prodziekanowi wydziału macierzystego Wykaz zaliczeń (stanowi on podstawę uzyskania wpisów do indeksu).
W trakcie odbywania studiów w ramach programu MOST przysługujące stypendia: socjalne, naukowe, MNiSW i inne wypłaca studentowi uczelnia macierzysta. Uczelnia przyjmującą w miarę możliwości powinna zapewnić studentowi miejsce w domu studenckim – na wniosek studenta.
Zasady rekrutacji
Rekrutacja na semestr zimowy 2019/20 trwa od 15 kwietnia br do 15 maja a na semestr letni od 31 października do 30 listopada
Aby wziąć udział w rekrutacji należy zarejestrować się w systemie IRK MOST (Internetowej Rejestracji Kandydatów MOST), która znajduje się na stronie english.most.uka.uw.edu.pl
Z oferty programu można wybrać maksymalnie cztery kierunki (doktoranci – jeden)
Rekrutacja opisana jest szczegółowo pod linkiem MOST KROK PO KROKU
Kontakt
Koordynator programu MOST na Wydziale Zarządzania AGH
dr inż. Katarzyna Klimkiewicz
Ul. Gramatyka 10, 30-067 Kraków
pok 122, I piętro,
tel. 12- 617-42-93
Uczelniany koordynator programu MOST
mgr Małgorzata Bartyś
Al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków
pawilon C-1, I piętro, pok. 112
T: 12 617 27 12
MOSTECH
Szczegółowe informacje na temat programu MOSTECH znajdują się na stronie:
Uchwała Senatu
Uchwała nr 43 /2005
Senatu AGH z dnia 27 kwietnia 2005 r
Porozumienie Konferencji Rektorów Polskich
Uczelni Technicznych
w sprawie systemu mobilności studentów MOSTECH
Porozumienie polskich uczelni technicznych w sprawie systemu mobilności studentów MOSTECH ma na celu:
-
wdrożenie założeń Procesu Bolońskiego,
-
podnoszenie jakości kształcenia,
-
ułatwienie krajowej wymiany studentów.
§ 1
Założenia ogólne systemu MOSTECH
-
Sygnatariusze Porozumienia stawiają sobie za cel umożliwienie studentom odbycie części studiów poza uczelnią macierzystą.
-
System mobilności ma wspierać mechanizmy wzajemnego doskonalenia jakości kształcenia na kierunkach technicznych dla wszystkich poziomów kształcenia
i systemów studiów. -
Wymiana jest dobrowolna i jest realizowana na wniosek studenta pozytywnie zaopiniowany przez dziekana jednostki macierzystej.
§ 2
Procedury wymiany
1. Sprawy formalne i organizacyjne systemu, wynikające z Porozumienia, za pośrednictwem KAUT, prowadzą: uczelnia zgłaszająca (uczelnia macierzysta studenta) i uczelnia przyjmująca.
2. W systemie MOSTECH obowiązują następujące procedury zgłaszania i przyjmowania studentów:
-
do 30 marca uczelnie zgłaszają do Biura KAUT oferowaną liczbę miejsc na poszczególne kierunki studiów na następny rok akademicki,
-
do 15 kwietnia Biuro KAUT ogłasza zbiorcze zestawienia miejsc,
-
uczelnie przesyłają do KAUT listę kandydatów na studia, odpowiednio w terminie do 15 maja na semestr zimowy i w terminie do 30 listopada na semestr letni,
-
KAUT koordynuje procedurę wymiany i przesyła uczelniom listę kandydatów na studia, odpowiednio na semestr zimowy w terminie do 15 czerwca i na semestr letni w terminie do 30 grudnia,
-
studenci zgłaszający się do uczestnictwa w systemie MOSTECH mogą podać więcej niż jedną uczelnię, w której zamierzają odbyć część studiów,
-
po zakończeniu semestru Biuro KAUT przekazuje informację do KRPUT o liczbie studentów i uczelniach uczestniczących w wymianie.
§ 3
Realizacja programu studiów i zasady zaliczania
- Studenci mogą realizować indywidualny program studiów lub program standardowy zgodny z planem na danym semestrze uczelni przyjmującej.
- Program nauki powinien zapewnić uzyskanie 30 punktów ECTS w ciągu semestru.
W przypadku uzyskania mniejszej liczby punktów student jest zobowiązany do ich uzupełnienia w uczelni macierzystej. - Wybrany przez studenta program musi uzyskać aprobatę dziekana jednostki macierzystej przed skierowaniem studenta do uczelni przyjmującej.
- Studenta w czasie odbywania studiów poza uczelnią macierzystą obowiązuje regulamin uczelni przyjmującej.
- Przedmioty (kursy) i semestr realizowany poza uczelnią macierzystą na podstawie ocen i punktów ECTS wpisanych do indeksu i na kartę egzaminacyjną przez prowadzących zajęcia w uczelni przyjmującej, zalicza dziekan jednostki macierzystej.
- Uzyskane przez studenta oceny oraz inne informacje niezbędne do zamieszczenia
w suplemencie do dyplomu potwierdza dziekan jednostki przyjmującej, na zatwierdzonym przez KRPUT druku.
§ 4
Warunki uczestnictwa studentów w wymianie
-
Studia w ramach systemu MOSTECH może podjąć student po zaliczeniu drugiego roku studiów.
-
Dziekan jednostki macierzystej może wyrazić zgodę na odbycie studiów w innej uczelni, jeżeli student ma zaliczony bez braków bieżący semestr.
-
W trakcie odbywania studiów w systemie MOSTECH, przysługujące stypendia wypłaca studentowi uczelnia macierzysta.
-
Uczelnie przyjmujące studentów zapewniają odpłatnie, w miarę możliwości, miejsca w domu akademickim, zgodnie z własnym systemem opłat.
§ 5
Wzory pism dla uczelni kierującej studentów na studia i dla uczelni przyjmującej na studia oraz dodatkowe druki przygotowuje KAUT, zatwierdza KRPUT.
§ 6
Przystąpienie do Porozumienia wymaga akceptacji Senatu.
§ 7
Regulaminy studiów uczelni przystępujących do Porozumienia umożliwiają zaliczenie przedmiotów (kursów) w innych uczelniach.
§ 8
-
Sygnatariusz Porozumienia może z niego wystąpić.
-
Do Porozumienia może przystąpić uczelnia spoza grona Sygnatariuszy na warunkach
i za zgodą KRPUT.
Podpisując Porozumienie zobowiązujemy się do czynnego uczestnictwa w realizacji misji
z niego wynikającej oraz respektowania przyjętych przez nie reguł działania.
Rektor Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie .....................................................................
Rektor Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni .........................................................................
Rektor Akademii Morskiej w Gdyni ............................................................................................
Rektor Akademii Morskiej w Szczecinie .....................................................................................
Rektor Akademii Techniczno-Humanistycznej ...........................................................................
Rektor Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy .............................................................
Rektor Politechniki Białostockiej ................................................................................................
Rektor Politechniki Częstochowskiej ..........................................................................................
Rektor Politechniki Gdańskiej .....................................................................................................
Rektor Politechniki Koszalińskiej ................................................................................................
Rektor Politechniki Krakowskiej .................................................................................................
Rektor Politechniki Lubelskiej .....................................................................................................
Rektor Politechniki Łódzkiej .......................................................................................................
Rektor Politechniki Opolskiej ......................................................................................................
Rektor Politechniki Poznańskiej ..................................................................................................
Rektor Politechniki Radomskiej ..................................................................................................
Rektor Politechniki Rzeszowskiej ...............................................................................................
Rektor Politechniki Szczecińskiej ................................................................................................
Rektor Politechniki Śląskiej .........................................................................................................
Rektor Politechniki Świętokrzyskiej ............................................................................................
Rektor Politechniki Warszawskiej ...............................................................................................
Rektor Politechniki Wrocławskiej ...............................................................................................
Rektor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie ......................................................
Rektor Uniwersytetu Zielonogórskiego .......................................................................................
Rektor Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie ............................................................
Wrocław, 26 luty 2005 r.

Działalność naukowa
Integralnym elementem studiów doktoranckich jest praca naukowa prowadzona przez doktoranta pod nadzorem opiekuna naukowego – przyszłego promotora rozprawy doktorskiej. Doktorant ma obowiązek co roku aktywnie prezentować wyniki swoich badań w formie wystąpień na konferencjach naukowych lub publikacji. Do otwarcia przewodu doktorskiego wymagana jest minimum jedna przyjęta do druku publikacja w czasopiśmie naukowym z listy B.
Przewody doktorskie
Otwarcie przewodu doktorskiego
Potrzebne dokumenty:
- Wniosek o wszczęcie przewodu doktorskiego
- Kwestionariusz osobowy
- Formularz karty programowej
- Oświadczenie pokrycie kosztów przewodu
Terminy otwartych seminariów naukowych doktoranci ustalają bezpośrednio z opiekunami naukowymi w katedrach.
Złożenie rozprawy i obrona
Wszystkich informacji o aktualnych zasadach składania rozpraw doktorskich oraz przygotowaniu do ich obrony udziela:
Beata Stawowy
D -14 p. 213
tel. 12 617-42-80
bstawowy@zarz.agh.edu.pl

Opłaty
Opłaty za usługi edukacyjne
4200 zł/rok* – opłata za studia w I i II roku studiów
2200 zł/rok* – opłata za studia w III i IV roku studiów
17 zł – opłata za legitymację
* możliwość wpłaty semestralnej
Nr konta do wpłat:
Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
al. A. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków
Wydział Zarządzania
ul. Gramatyka 10, 30-067 Kraków
Rachunek bankowy: Bank Pekao S.A. O/Kraków ul. Pijarska 1, 31-015 Kraków
nr konta: 96 1240 4722 1111 0000 4858 2922
Dla studiów niestacjonarnych
z dopiskiem 720 200 95000 „SD Zarządzanie/ZIP*” + imię i nazwisko
Dla studiów stacjonarnych
z dopiskiem 720 200 90000 „SD Zarządzanie/ZIP*” + imię i nazwisko
* wpisać odpowiednią dyscyplinę naukową, wybraną w procesie rekrutacji
Fee for the PhD: 1500 Euro/semester
Bank account number: 49 1240 4722 1978 0000 4859 8327
SWIFT: PKOPPLPW
IBAN: PL49 1240 4722 1978 0000 4859 8327
Bank address: Bank Pekao SA o/Kraków, ul. Pijarska 1, 31-015 Krakow, Poland
Name of account owner in English: AGH University of Science and Technology, Al. Mickiewicza 30, 30-059 Krakow, Poland
Name of account owner in Polish: Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie, Al. Mickiewicza 30, 30-059 Kraków, Polska
Bank transfer title: 7202009500 – Wydzial Zarzadzania – Phd – Your name and surname
Linki i dokumenty do pobrania

Obsługa administracyjna Dziekanatu

mgr Katarzyna Książko
tel. 603-580-161, 12 617-43-01
sd.zarz@zarz.agh.edu.pl
sd.zip@zarz.agh.edu.pl
Godziny otwarcia Dziekanatu: wtorek-piątek 8.00-15.00